Szkolenia z prowadzenia biznesu nic nie dają, kiedy zaczynasz brać w nich udział przed rozpoczęciem własnego biznesu. Uczestniczyłam w kilku takich: z biznes planu, sprzedaży czy modeli biznesowych. Kiedy w końcu założyłam własną firmę, zupełnie nie umiałam tej wiedzy wykorzystać w praktyce.

Dlaczego tak się dzieje?

To nie tak, że nie uważałam na zajęciach i szkoleniach, a teraz mam o to pretensje. Wcale nie. Po prostu w trakcie zajęć nie miałam punktu odniesienia. Nie potrafiłam odnaleźć się w sytuacjach, o których mówił trener, a które w życiu przedsiębiorcy później okazują się normą.

Uważam, że szkolenia są ważne i warto z nich korzystać, jednak trzeba wiedzieć, kiedy się na nie zapisać. Rozsądek podpowiada, aby brać w nich udział jeszcze zanim cokolwiek zaczniemy robić. Aby się przygotować, odpowiednio nastawić, wiedzieć czego można się spodziewać.

Szkolenia są ważne – zgadzam się!

Jednak to jest jak z nauką jazdy na rowerze patrząc tylko na film instruktażowy, bez faktycznej możliwości korzystania z niego w praktyce.

Od kilku lat pracuję jako trener. Prowadzę szkolenia z różnych obszarów związanych przede wszystkim z komunikacją. O wiele więcej wynoszą z nich osoby, które prowadzą już swój własny biznes. Są one dużo bardziej aktywne w trakcie zajęć. Zadają pytania na tematy, z którymi realnie się stykają.

Dlatego aplikując na różne studia MBA czy dodatkowe szkolenia potrzebne jest doświadczenie. To właśnie ono sprawia, że możesz bardziej zyskać na wiedzy trenerów czy uczestników zajęć.

Oczywiście każdy z nas ma swoje doświadczenia i swoje spojrzenie. Jeżeli masz inne doświadczenia z przyjemnością je poznam.

Newsletter

Otrzymuj unikatowe treści i case study, w jaki sposób komunikować nowe technologie.

Dziękuję, że dołączyłaś/eś do mojej listy mailingowej