HearMe to platforma, której celem jest umożliwienie indywidualnych sesji ze specjalistą (psychologiem, terapeutą, psychodietetykiem, coachem) pracownikom firmy w ramach benefitu pracowniczego. O tym, co wyróżnia to rozwiązanie i dlaczego świadomi pracodawcy inwestują w narzędzia wspierające zdrowie psychiczne swoich zespołów, opowiada CEO HearMe: Kasia Gryzło
Skąd wziął się pomysł na stworzenie HearMe?
Nad pomysłem zaczęliśmy pracować przed pandemią. Już wtedy sytuacja w polskich firmach pod kątem zdrowia psychicznego nie wyglądała dobrze. Według raportu ADP z 2019 roku, polski pracownik był najbardziej zestresowanym w całej Unii Europejskiej. Warto też zauważyć, że Polacy niechętnie dzielą się informacjami na temat swojej kondycji psychicznej w miejscu pracy.
Czytając raporty i analizując dane, zdaliśmy sobie sprawę, że jest wiele osób, które mają problem i są z nim zupełnie sami. Na bazie tych informacji, a także własnych doświadczeń, postanowiliśmy pomóc tym osobom, tworząc dla nich rozwiązanie.
Dlaczego dobrostan pracowników powinien być ważny dla pracodawcy?
Jesteśmy przekonani, że dbałość o ogólny dobrostan pracowników nie tylko podnosi ich motywację i produktywność, ale także przekłada się na pozytywną atmosferę w miejscu pracy.
Przyjmując taki model biznesowy, dążymy do budowania kultury organizacyjnej, która uwzględnia holistyczne podejście do pracownika. Pracodawcy muszą zdawać sobie sprawę, że życie osobiste pracownika wpływa na jego pracę, a zdrowie psychiczne i emocjonalne ma kluczowe znaczenie dla efektywności zawodowej. Nasza platforma HearMe pozwala pracownikom korzystać z różnorodnych usług poprawiających ich dobrostan, zwiększając tym samym ich satysfakcję zawodową. Firma odnosząca sukcesy musi inwestować w dobrostan swojego najważniejszego kapitału – ludzi.
Co było dla Was szczególnie ważne przy tworzeniu platformy?
Według naszych badań, aby działania były efektywne, konieczne było zapewnienie pracownikom korzystającym z benefitu pracowniczego anonimowości. Spośród innych platform wyróżniamy się tym, że nasza usługa jest poufna. Nikt w organizacji nie dowie się, że konkretna osoba umawia się na sesję z terapeutą w aplikacji HearMe.
Co wyróżnia HearMe?
Na polskim rynku istnieje kilka alternatywnych rozwiązań w dziedzinie zdrowia psychicznego, jednak HearMe wyróżnia się poprzez skoncentrowanie na bezpośrednim wsparciu pracownika, oferując sesje 1:1 z terapeutami, psychologami, coachami itp.
Stawiamy na głębszą, jednostkową interakcję. Nie ograniczyliśmy się do dostarczania treści edukacyjnych czy narzędzi do samodzielnego monitorowania zdrowia psychicznego. Nasz startup przede wszystkim buduje zaufanie relacje – z pracownikami, jak i z działem HR – co stanowi istotną przewagę w dzisiejszym dynamicznym środowisku pracy.
Z jakiego sektora firmy najczęściej korzystają z Waszych usług?
Obecnie HearMe obsługuje różnorodne grupy klientów, począwszy od przedsiębiorstw z sektora IT i firm rekrutacyjnych, aż po branże finansową czy produkcyjną. Zaczynaliśmy w środowisku IT, bo stąd też sami się wywodzimy, a dynamiczny rozwój platformy pozwolił na rozszerzenie usług także na firmy z innych branż.
Jakie są Wasze dalsze plany rozwojowe?
Przede wszystkim chcemy zwiększyć ekspansję zagraniczną. Już teraz (jako Emplomind) działamy dla klientów z Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i innych krajów europejskich. Nasza zdolność do obsługi międzynarodowej wynika z obecności specjalistów mówiących w kilku językach, co pozwala nam efektywnie działać na skalę globalną i dostarczać nasze usługi klientom z różnych regionów świata. Zależy nam na tym, aby HearMe był dostępny dla jak najszerszej grupy pracowników na całym świecie.
Dodatkowo, intensyfikujemy działania mające na celu zwiększenie świadomości o znaczeniu zdrowia psychicznego. Chcemy angażować się w inicjatywy społeczne i edukacyjne, aby podnosić świadomość na temat ważności dbania o zdrowie psychiczne zarówno w miejscu pracy, jak i poza nią.
–
Zapraszam do dalszego śledzenia „Health Tech of the Week”, gdzie będziemy eksplorować innowacje i rozwiązania, które nieustannie przekształcają świat medycyny i opieki zdrowotnej, kreując nowe możliwości leczenia i poprawiając jakość życia pacjentów na całym świecie.
Jeśli prowadzisz innowacyjny projekt z zakresu nowych technologii i medycyny lub chcesz polecić ciekawe rozwiązanie, zgłoś się do nas pod adresem: [email protected].
Terapia poznawczo-behawioralna z domu, zamiast gabinetu
Przenieśli terapeutów i pacjentów przed ekran komputera, zwiększając dostępność do terapii i wsparcia psychicznego – bez utraty jego skuteczności....
Technologia na straży życia noworodków. Polski startup wygrywa Mother and Child Startup Challenge 2024
27 listopada 2024 roku Teatr Capitol w Warszawie gościł finałową galę trzeciej edycji Mother and Child Startup Challenge – jednego z najważniejszych...
AI szturmem zdobywa medycynę. Jakie możliwości otwiera to dla pacjentów?
W dobie postępu technologicznego i cyfryzacji coraz częściej mówi się, że kluczowym elementem rozwoju staje się sztuczna inteligencja (AI)....