W ostatnim czasie włożyłam wiele wysiłku w stworzenie raportu Strong Women in IT 2023 – global edition, którego premiera miała miejsce we wrześniu. Dziś chciałabym podzielić się z Wami kilkoma spostrzeżeniami związanymi z tegoroczną rekrutacją i tworzeniem tego wyjątkowego badania.

Tegoroczna edycja jest trzecim raportem z serii „Strong Women in IT” (piątym, licząc wszystkie raporty tematyczne w ramach inicjatywy). Jego celem jest przedstawienie przedsiębiorczych liderek, które inspirują inne kobiety do osiągania celów zawodowych. Zależy nam na rozwijaniu społeczności inspirujących kobiet ze świata IT oraz inicjowaniu globalnej komunikacji wspierającej kobiety w ich dalszym rozwoju.

W tym roku nasz raport koncentruje się na kilku kluczowych obszarach:

  • Zawodowe i osobiste doświadczenia liderek
  • Wyzwania stojące przed liderkami w obecnej sytuacji rynkowej
  • Przeciążenie technologią – czy kobiety w firmach IT doświadczają „zmęczenia technologią”?
  • Najważniejsze trendy w branży IT

Jakie są etapy tworzenia raportu?

1. Przygotowanie merytoryczne, opracowanie pytań i koncepcji
2. Opracowanie strategii komunikacji rekrutacyjnej
3. Ustalenie warunków współpracy partnerskiej
4. Kwestie techniczne – projekt ankiety i wdrożenie systemu
5. Rekrutacja i promocja raportów
6. Stały kontakt z kandydatkami
7. Zbieranie materiałów i potwierdzanie odpowiedzi kandydatek
8. Przygotowanie danych statystycznych do raportu
9. Projektowanie raportu
10. Przygotowanie komunikacji na potrzeby uruchomienia raportu
11. Organizacja wydarzenia premierowego i rozpoczęcie rekrutacji
12. Działania PR

Wyniki raportu Strong Women in IT 2023

Prace nad raportem trwały 7 miesięcy! Efektem tych działań było stworzenie raportu Strong Women in IT 2023 – global edition. Opracowanie składa się z części statystycznej, opracowanej na podstawie ponad 12 750 odpowiedzi udzielonych przez kobiety w ankietach, komentarzy eksperckich członków jury raportu oraz 251 stron poświęconych wybitnym liderkom, na których znajdziemy odpowiedzi na 4 wybrane pytania.

To, co wyróżnia ten raport na tle innych opracowań, to indywidualne podejście i wnikliwa analiza odpowiedzi na pytania zamknięte i otwarte, a także pogłębione wywiady z respondentkami, które pozwalają nie tylko uzyskać dane ilościowe, ale także bliżej przyjrzeć się kobietom i poznać ich ścieżkę zawodową.

To, co nas bardzo cieszy, to duży wzrost zainteresowania wśród liderek i ich chęć dołączenia do naszej społeczności.

 

Podsumujmy tegoroczną rekrutację:

  • 372 nominacje – ponad 70% wzrost nominacji edycja do edycji
  • 251 zakwalifikowanych kandydatek – ponad 25% wzrost liczby wyróżnionych kobiet w stosunku do edycji
  • 568 liderek w globalnej społeczności SW in IT

Partnerzy

W tym roku po raz pierwszy tworzenie raportu wsparli zaangażowani partnerzy strategiczni: Billennium, BNP Paribas oraz UiPath.

Raport wsparło również wiele organizacji, których misja jest nam bliska: CIC Warsaw, Dare IT, Digital University, European Network for Women in Leadership (WIL Europe), Fundacja Geeks Like Us+, No Fluff Jobs, Fundacja Mamo Pracuj, OMGKRK, Talenti.pl – bank kobiecych talentów, WomenTech Network, Fundacja Venture Cafe Warsaw.

Wsparcie partnerów jest ważne, ponieważ można skorzystać z ich doświadczenia merytorycznego, a ich rekomendacje wzmacniają przekaz komunikacyjny i pozwalają dotrzeć do członków ich społeczności.

Kulisy powstania już znacie, dlatego zachęcam do pobrania raportu Silne Kobiety w IT 2023 – edycja globalna, który znajdziecie na naszej stronie.